Immunrendszer és alvás

Immunrendszer és alvás

A világ népességének növekedésével, a környezet és a vizek egyre nagyobb mértékű szennyeződésével, a szabad földterületek csökkenésével, a globalizációval párhuzamosan új betegségek jelennek meg és ezek terjedési sebessége is megnőtt. Manapság erre a legjobb példa (Covid-19) a Corona vírus. Minden hírforrás megpróbálja figyelmeztetni az embereket a vírus elleni védelemre, amely mindannyiunk életét alapvetően befolyásolja, az egyéntől az állami szintig.

A Corona Virus elleni védekezés módszereiről is szeretnénk beszélni, és arról, hogy mit kell tennünk annak érdekében, hogy az immunrendszerünk erős maradjon.

Jó és megfelelő alvás:

Tudja, hogy az erős immunrendszer megőrzésének egyik legfontosabb tényezője a jó és megfelelő alvás ?

Az immunrendszer sejtjei képesek szaporodni, megújulni és gyógyulni alvás közben. A sejtek megújításának a legjobb ideje az éjszakai alvás. Ily módon testének elegendő ellenállása lesz a vírusok és mikrobák sokfélesége ellen.

Ezen túlmenően, az alvás során kiválasztódott melatonin elősegíti a szabad gyökök és toxinok elleni küzdelmet. Ha nem alszik eleget, immunrendszere gyengül, sejtjei nem újulhatnak meg. Ez az oka annak, hogy sokan a fárasztó és álmatlan napok után betegnek érzik magukat. Ezért fontos külön figyelmet fordítani a jó éjszakai alvásra, különösen most.

Jó ételek:

Az immunrendszer sejtjei többnyire a bélrendszer falán helyezkednek el. Ezért figyeljen az erős immunrendszer érdekében arra, hogy milyen ételeket fogyaszt. Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztva, bio zöldséglevek ivásával elősegítheti és támogathatja immunrendszerét. Ügyeljen arra, hogy a lehető legnagyobb mértékben kerülje a sült, feldolgozott, cukros és sós ételeket.

Edzés a szabadban:

A rendszeres szabadban történő testmozgás fontos szerepet játszik az immunrendszer erősítésében. A tanulmányok szerint megállapítást nyert, hogy a mindennapi edzést végző emberek immunrendszere erősebb, de a túl intenzív edzés akár károsíthatja is az immunrendszert.

Kerülje a stresszes helyzeteket:

Számos olyan tényező, mint a stressz és a szomorúság, negatívan befolyásolja immunrendszerét. Vigyázzon, amennyire csak lehetséges, kerülje a stresszes környezetet, és ne feledje a nevetés pozitív élettani hatásait. Egy jó vígjáték gyakran segít!

Ami a védelmi módszereket illeti;

  • Ha megtehetjük, maradjunk otthon
  • Érdemes lehet orvosi maszkot viselni
  • Azon személyek, akiknek el kell hagyniuk otthonukat, gyakran mossák, vagy fertőtlenítsék kezüket
  • Kerüljük az arcunk érintését
  • Figyeljünk oda immunrendszerünkre, szedjünk vitaminokat, pihenjünk eleget
  • Más emberekkel való fizikai távolság legalább 1,5 méter legyen

Az erős immunrendszer a legjobb fegyver a betegségekkel szembeni védelemhez.

Vigyázzunk egymásra és magunkra és ha tehetjük tartsuk be a fenti tanácsokat!

#maradjotthon